فان جوان
مطالب تصادفی
  • کد مطلب : 13756
  • تاریخ انتشار : ۵ - ۱۰ - ۱۳۹۶
  • دیدگاه : 0
  • بدن شما در زمستان به ۵ ویتامین نیاز اساسی دارد

    بدن شما در زمستان به ۵ ویتامین نیاز اساسی دارد

    بدن شما در زمستان به ۵ ویتامین نیاز اساسی دارد

    بدن شما در زمستان به ۵ ویتامین نیاز اساسی دارد

    بدن شما در زمستان به ۵ ویتامین نیاز اساسی دارد
    بدن شما در زمستان به ۵ ویتامین نیاز اساسی دارد
     بدن شما در زمستان به ۵ ویتامین نیاز اساسی دارد  ویتامین ب ۱۲ افسردگی ناشی از کوتاه شدن روزها در زمستان را کاهش می دهد   بسیاری از این بیماری های زمستانی به علت کمبود مواد معدنی یا ویتامین رخ می دهد از این رو با مصرف ویتامین ها، می توان انرژی مورد نیاز ...

    

    بدن شما در زمستان به ۵ ویتامین نیاز اساسی دارد

    کمبود مواد معدنی, ویتامین های مخصوص زمستان

     ویتامین ب ۱۲ افسردگی ناشی از کوتاه شدن روزها در زمستان را کاهش می دهد

     

    بسیاری از این بیماری های زمستانی به علت کمبود مواد معدنی یا ویتامین رخ می دهد از این رو با مصرف ویتامین ها، می توان انرژی مورد نیاز بدن را تامین و از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد:

     

    ویتامین سی:

    شروع زمستان همراه با عفونت هایی مانند سرماخوردگی، سرفه، تب و آنفلوآنزا است. این در حالی است که مصرف ویتامین سی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش طول دوره این بیماری ها می شود. ویتامین سی نوعی آنتی اکسیدان است که باعث کاهش التهاب در بدن نیز می شود. در زمستان می توانید ویتامین سی مورد نیاز خود را از طریق مصرف مرکبات، سبزیجات تیره رنگ و مکمل های این ویتامین دریافت کنید.

     

    ویتامین دی:

    اگرچه مصرف ویتامین دی در تمام طول سال مورد نیاز است، اما در فصل زمستان و با مایل شدن نور خورشید، نیاز شما به این ویتامین بیشتر می شود. در طول زمستان احتمال بروز دردهای استخوانی و مفصلی به دلیل عدم تابش کافی نور خورشید بیشتر است. به گفته متخصصان تمام بزرگسالان زیر ۷۰ سال باید روزانه ۶۰۰ واحد بین المللی ویتامین دی مصرف کنند و حداقل ۳۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید باشند.

     

    کمبود مواد معدنی, ویتامین های مخصوص زمستان

    مصرف ویتامین سی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

     

    ویتامین ای:

    مصرف این ویتامین برای کمک به حفظ سلامت پوست ضروری است و از خشکی پوست در زمستان جلوگیری می کند. گوشت و ماهی، اسفناج، بروکلی، بادام سرشار از این ویتامین هستند.

     

    ویتامین ب کمپلکس:

    تمام ویتامین های گروه ب را در زمستان به میزان کافی مصرف کنید. این ویتامین ها کربوهیدرات را به انرژی تبدیل می کند تا چربی ها و پروتئین ها برای سوخت، مصرف شود. به همین دلیل است که با مصرف ویتامین ب به ویژه ویتامین ب ۱۲ افسردگی و اضطراب ناشی از کوتاه شدن روزها در زمستان را کاهش می یابد.

     

    امگا ۳:

    این یک ویتامین نیست اما نقش مهمی در فصل زمستان برای سلامت شما دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ سطح چربی خوب خون یا اچ دی ال را حفظ می کنند. بسیاری از افراد در طول زمستان دچار بیماری های مفصلی میشوند و این در حالی است که مصرف امگا ۳ منجر به کاهش درد و سفتی مفصلی که از نشانه های آرتروز و آرتریت روماتوئید است می شود.

     

    منبع:iec.behdasht.gov.ir

    

    , , , , , , , , , ,
    ارسال نظر

    خبرنامه سایت
    برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را بدون www در کادر زیر وارد کنید و روی عضویت کلیک کنید.
    ما هرگز ایمیل شما را اسپم نخواهیم کرد .
    تبلیغات بنری
  • تبلیغات
  • جدیدترین مطالب سایت
    پربازدیدترین مطالب
  • روزانه
  • هفتگی
  • ماهانه
  • کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر برای سایت تفریحی محفوظ می باشد .

    تهیه و تولید : پارس وی پی

    طراحی سایت سئو