فان جوان
مطالب تصادفی
  • کد مطلب : 11734
  • تاریخ انتشار : ۱۰ - ۰۸ - ۱۳۹۶
  • دیدگاه : 0
  • دسته : گردشگری

    رکورد تورمی درصنعت گردشگری

    رکورد تورمی درصنعت گردشگری

    رکورد تورمی درصنعت گردشگری

    رکورد تورمی درصنعت گردشگری

    رکورد تورمی درصنعت گردشگری
    رکورد تورمی درصنعت گردشگری
    رکورد تورمی درصنعت گردشگری  رکورد تورمی درصنعت گردشگری پذيرش و ظرفيت زياد وجود دارد و منجر به رو به زوال رفتن محصولات گردشگري مي شود ركود تورمي: در مرحله ركود كه در بعضي موارد به آن مرحله اشباع پذيرش و ظرفيت زياد وجود دارد و منجر به رو به زوال رفتن محصولات گردشگري مي شود. ...

    رکورد تورمی درصنعت گردشگری

     رکورد تورمی درصنعت گردشگری

    پذيرش و ظرفيت زياد وجود دارد و منجر به رو به زوال رفتن محصولات گردشگري مي شود

    گردشگری

    ركود تورمي: در مرحله ركود كه در بعضي موارد به آن مرحله اشباع

    پذيرش و ظرفيت زياد وجود دارد و منجر به رو به زوال رفتن محصولات گردشگري مي شود. معمولاً راه حلي كه

    براي اين مشكل پيشنهاد مي گردد اين است كه امكانات اقامتي از قبيل هتل ها تبديل به آپارتمان هاي خود كفا شوند .

    مقصد، ممكن است داراي امكانات بالاي توريستي باشد اما باعث افزايش گردشگران نشود و گردشگران

    مراجعه كننده معمولاً تكراري هستند . در هر حال در مرحل ه ركود تورمي، وضع منطقه رو به افول مي گذارد و چنانچه

    تجديد حياتي صورت نگيرد و به دلايلي راهي براي استفاد ه از امكانات گردشگري ايجاد نشود، كم كم فقط خاطره اي

    از دوران شكوفايي در اذهان باقي خواهد ماند.

    سقوط: ممكن است كه مرحله ركود تورمي براي مدتي وجود داشته باشد و پس از آن دو حالت افزايش و يا

    كاهش تعداد گردشگران مراجعه كننده وجود داشته باشد . حالت كاهش زماني بوج ود مي آيد كه گردشگراني كه

    مكرراً مي آيند به محصولاتي كه عرضه مي شود راضي هستند، بعضي از بازديدكنندگان قبلي فوت كرد ه اند يا قادر به

    سفر كردن نيستند، در اين مرحله معمولاً تلاشي توسط كساني كه فعاليت گردشگري را در مقصد يا شهر كنترل

    مي كنند صورت نمي گيرد و يا تلاشها ناموفق هستند. رفتار مردم نسبت به گردشگران حالت مطلوبي ندارد و كساني

    شروع به « فرصتهاي مداخله گر » كه جديداً در صنعت گردشگري شروع به فعاليت و رقابت كرده اند، مخصوصاً

    منحرف كردن و تسخير بازارهاي سنتي گردشگري مي كنند . هرچه تعداد گردشگران كم مي شود هتلها و امكانات

    تخصصي كمتر مورد استفاده قرار مي گيرند. باتلر پيشنهاد مي كند كه براي حل مشكل در اين مرحله برخي از هتلها

    تبديل به آپارتمانها، مراكر بهداشتي و ساير استفاده هاي مناسب و بهينه براي صنعت گردشگري شوند.

    تجديدسازي: به عقيده باتلر تجديدسازي زماني اتفاق مي افتد كه محصولات جديد توريستي عرضه شده و يا

    تصويري و جديد و متفاوت از مقصد براي مردم بوجود آيد . باتلر اين حالت را به عنوان يكي از سه حالتهاي ممكن

    بعد از مرحله سقوط پيشنهاد م ي كند. اين سه حالت ممكن عبارتند از : ۱ سقوط ۲ ادامه حالت ركود ۳

    تحليلي نو پيرامون گردشگري و جديدترين طبقه بندي آن /فرجي راد و همكار

    اركان گردشگري

    ميزان موفقيت در توسعه گردشگري تابعي از كيفيت و نحوه دخالت عوامل مؤثر گوناگون است كه در حقيقت

    همان اركان گردشگري محسوب مي شوند . اركان اين صنعت عبارتند از جاذبه هاي گردشگري و همچنين تسهيلات

    و خدمات گردشگري كه در ادامه به اختصار به هر كدام از آنها اشاره مي شود.

    نقش جاذبه ها به عنوان اركان گردشگري

    تعريف جاذبه : هر پديده يا عامل انگيزشي كه در مقصد جذابيت ايجاد كرده و منجر به مسافرت فرد يا افرادي از

    نقاط مختلف به مقصد گردشگري شود جاذبه ناميده مي شود .جاذبه ها را در ادبيات گردشگري به دو دسته تقسيم

    مي كنند . جاذبه هاي طبيعي و جاذبه هاي فرهنگي كه هر كدام از اين انواع طيف متنوع و گوناگوني از پديده ها را به

    خود اختصاص مي دهند.

    وجود جاذبه ها يكي از مهمترين دلايل مسافرت مردم به يك مقصد خاص است . جاذبه هاي گردشگري به

    عنوان عامل جذب با توجه به ويژگيهاي خاص و جذابيتهايي كه دارند، مي توانند گردشگران را از نقاط مختلف و

    سرزمينهاي دور به سمت خود بكشانند . هر چقدر جاذبه گردشگري متنوع تر،منحصر بفردتر و جذاب تر باشد از

    قدرت كشش بالاتري برخوردار خواهد بود و در نتيجه حوزه نفوذ وسيعتري خواهند داشت . اهميت جاذبه ها به

    حدي است كه وجود امكانات اقامتي و پذيرائي، فروشگاههاي سوغاتي، و صنايع دستي حداقل به وجود چند جاذبه

    اوليه بستگي دارد كه اين جاذبه هاي او ليه ممكن است به صورت منفرد بوده و يا اينكه با جاذبه هاي بزرگتر يا

    كوچكتر خود تركيب شده باشند . شناخت رابطه بين انواع جاذبه هاي مختلف يكي از مهمترين مراحل توسعه

    گردشگري است . شناسايي و معرفي ويژگيها، جذابيتها، و توانهاي بالقوه و بالفعل جاذبه ها از اركان اساسي صنعت

    گردشگري بوده و معياريست براي تعيين ظرفيت پذيرش گردشگران، برنامه ريزي و توسعه بازار و مديريت

    بازاريابي. جاذبه هاي گردشگري با توجه به تنوع، منحصربفرد بودن، درجه اعتبار و سنديت، ارتباط و مجادرت با

    ساير جاذبه ها، در دسترس بودن، زنده بودن و موقعيت استقرار داراي اهميت و ميزان كشش پذيري متفاوتي هستند

    كه مي تواند انگيزه سفر ر ا در گردشگران مختلف تقويت كند . بطور كلي منابع گردشگري از نظر پراكنش مكاني –

    فضايي، ويژگيهاي خاص، قدمت و سابقه تاريخي، وجود عناصر با ارزش و منحصربه فرد، جذابيتهاي بصري،

    فصلنامه جغرافيايي سرزمين، علمي – پژوهشي

    جنبه هاي قداست و تبرك، طبيعي يا فرهنگي بودن پاسخگوي بخشهاي خاصي از بازار است . بنابراين ويژگيها و

    جذابيتها برنامه ريزان را در انتخاب بازارهاي هدف، پاسخگويي به تقاضاي موجود و برنامه ريزي براي توسعه آتي

    ياري خواهد نمود.

    ارسال نظر

    خبرنامه سایت
    برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را بدون www در کادر زیر وارد کنید و روی عضویت کلیک کنید.
    ما هرگز ایمیل شما را اسپم نخواهیم کرد .
    تبلیغات بنری
  • تبلیغات
  • جدیدترین مطالب سایت
    پربازدیدترین مطالب
  • روزانه
  • هفتگی
  • ماهانه
  • کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر برای سایت تفریحی محفوظ می باشد .

    تهیه و تولید : پارس وی پی

    طراحی سایت سئو